

Neden Bu Projeyi Yürütmek İstedik..
Eğitim insanların doğumundan itibaren yaşamının tüm gelişim dönemlerinde içinde bulunduğu dirik bir süreçtir. Bireyin geçirdiği her gelişim döneminde başarması gereken gelişim görevleri bulunmaktadır. Bu gelişim görevlerinin verimli şekilde kazanılmasında aile,okul ve bireyin etkileşime girdiği her türlü öğrenme çevresi etkili olmaktadır.Her gelişim dönemi birbirini etkilemekle birlikte bir dönemde başarılamayan görev diğer dönemde bir sorun olarak ortaya çıkmaktadır. Bireyler zamanlarının kısıtlı bir kısmını eğitim öğretim kurumlarında geçirse de eğitim kavramı bu kısıtlı zaman dilimlerine sığdırılamayacak kadar geniş bir kavramdır.Eğitim sisteminin amacı temelde seven,sayan,kendine güvenen,bilgili,başarılı ve topluma fayda sağlayacak verimli bireyler yetiştirmektir.Aile ortamında başlayan eğitim süreci okul ortamıyla birlikte ivme kazanarak bireyin çok yönlü gelişimini sağlar.John Dewey'e göre okul karmaşık bilgileri basitleştiren,zararlı çevresel etkenleri azaltarak,arınmış eylem düzenini sağlayan,bireyi yakın çevre sınırlamalarından kurtararak ,daha geniş bir çevreyle iletişim kurmasına olanak sağlayan bir kurumdur.Sosyal bir kurum olan okulların bireylerin sosyalleşmesinde çok önemli işlevleri vardır.Okulların temel işlevi olan öğretim, bireylerin bilişsel,duygusal ve psikomotor düzeyde beklenen hedef davranışları kazanmalarını sağlayan faaliyetlerin bütünüdür..Bu anlamda öğretenin öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygulayacağı öğretim metodları hedeflenen davranışları kazandırma konusunda çok etkili olmaktadır.Ancak eğitim kısmına baktığımızda, okulların ikinci bir işlevi öğrencilerin sosyalleşmesini sağlayarak toplum içerisinde kendine güvenen,iletişim becerileri yüksek verimli bireylerin yetişmesini sağlamaktır.Okulların bu işlevini etkili biçimde yürütebilmesi ile dezavantajlı gruptaki öğrencilere ulaşılmakta ve duygusal etkileşim açısından yetersiz aile koşulları telafi edilebilmektedir.Bu nedenle okullar bireylerin sadece bilgi donanımını sağlamaz, bireyin sosyalleşme sürecine büyük ölçüde katkıda bulunur.Sosyal kulupler ,öğrencilerde güven ve sorumluluk duyguları geliştiren,yeni ilgi alanları oluşturan bilimsel,sosyal,kültürel,sanatsal ve sportif faaliyetler bütünüdür. Konu ile ilgili yapılan araştırmalarda sosyal etkinliklere katılım ve sosyal beceri eğitimleri; gençlerde olumlu psikososyal gelişime (Büküşoğlu & Bayturan, 2005), akademik başarı ve akademik yeterliklerinin düzelmesine (Williams,2011), problem çözme becerileri, karmaşık duyguları anlama yeteneklerinin artırmasına (Bauminger, 2002) yol açmaktadır. 2015 yılında Pegem Eğitim Öğretim Dergisinde yayımlanmış bir araştırma da ilköğretim ve lise öğrencilerinin sosyal kuluplerin verimliliğine yönelik görüşleri incelenmiştir.Lise öğrencilerinin kulup çalışmalarını etkili bulmadığı; etkisizlik nedeni olarak etkinlik ve çalışma yapılmamasını içeren "uygulama boşlukları"nın olduğu ve kulüplerin önemsenmediği ortaya çıkmıştır.(Filiz AKAR ve K. Funda NAYİR 2015) Ülkemizde ki okullar da idari yapı,öğretmen ya da veli kaynaklı karşılaşılan sıkıntılar sosyal kulup faaliyetlerinin kağıt üzerinde kalmasına sebep olmaktadır. Bu durum eğitim sisteminin temel işlevini gerçekleştirmesine engel olmaktadır.Bu nedenle planlanan faaliyetlerde geliştirilebilecek yeni metodlar eğitim sistemin temel işlevinin gerçekleşmesine katkı sağlayacaktır.
Projemizi yürütmek istememizin sebebi sosyal kulup faaliyetlerinin eğitim öğretim sisteminde gerçek amacına ulaşmasını sağlayarak,yapılan etkinliklerin kağıt üzerinde kalmasına engel olmaktır.Öğretim işlevini gerçekleştirmenin yanında öğrencinin çok yönlü gelişimini sağlayacak,kendine güvenen,toplum içinde letişim becerileri yüksek ,yeterli bilgi donanımına sahip bireyler yetiştirmekle eğitim işlevini de yerine getirmeyi amaçlıyoruz.Bireyin ilgi ve yeteneğine göre yer alacağı bir sosyal kulupte yerine getireceği sorumluluklar ve elde edeceği kazanımlar sosyalleşmesini sağlayarak eğitim sisteminde kalite standartlarının yükselmesini sağlayacaktır.
Edinilen yetkinlik ve deneyimlerin okulumuzun gelecekteki stratejik gelişimine sunacağı katkılar ;
1-Proje sürecinde elde edinilen kazanımlar okulumuzun eğitm-öğretim kalitesinin artırılması ve stratejik planımızın geliştirilmesi yönünde kullanılacaktır.
2-AB düzeyinde; yaratıcı, eleştirel düşünebilen, öğrenmeyi öğrenmiş, yaşam boyu öğrenim alışkanlığı edinmiş, topluma karşı sorumluluk duygusu yüksek,duyarlı insan tipini yetiştirebilmek ve uygulanabilir şekilde kurumumuzun stratejik gelişimine kazandırılacaktır.
3-Proje sonunda katılımcı öğretmenlerimizin edindiği yetkinlik ve deneyimler bir rapor haline getirilecektir. Bu rapor doğrultusunda okulumuzda gerek yönetsel anlamda gerekse uygulanan strateji yöntem ve teknikler ve uygulama metotlarının iyileştirilmesi anlamında çalışmalar yapılacaktır. Yapılan bu çalışmalar ve tespit edilen eksiklikler giderilerek okulumuzun stratejik planlamasına dahil edilecektir.
4.Okul idarecilerinin proje konusu ile mesleki anlamda yeterlilikleri artacak okulda uygulanan kulup faaliyetlerinin verimli planlanması sağlanacaktır.
5. Hareketliliğe katılan kulup danışman öğretmenlerinin ve okul rehber öğretmenlerinin , Sosyal Kulup faaliyetlerinde ki mesleki yeterliliği ve bilgi donanımı artacaktır.Personelimiz konu ile ilgili herhangi bir hizmet içi eğitim almamıştır. Projeye katılım ile eğitimde yeni ve iyi uygulamaları görerek, eğitim-öğretim faaliyetlerind bu uygulamaları hayata geçireceklerdir.
6. Kulup faaliyetlerinin eğitim sistemine entegrasyonunun sağlanmasıyla erken okul terki oranının azalmas sağlanabilecektir.
7.Dezavantajlı gruptaki öğrencilerin sosyo kültürel faaliyetlere etkin katılımının sağlanmasıyla eğitim öğretim sistemi içine daha verimli dahil edilebileceklerdir.
8.Özel öğrenme güçlüğü olan kaynaştırma öğrencilerin kulup etkinliklerinde yer alması sağlanarak akranlarıyla kaynaştırılması sağlanabilecektir.
9. Öğrencilerin enerjilerini atacağı alternatif fikirlerin geliştirilmesi sağlanacaktır. Bu sayede öğrencilerde görülen zararlı alışkanlıklar önlenebilecektir.
10. Eğitim öğretim sisteminde AB Standartlarına ulaşılabilecektir.